Vinnare

Här presenterar vi de stolta vinnarna av GuldKontakt över åren!

Det är kunderna och de direkta kundmötena som avgör vem som vinner GuldKontakt. Som vinnare erhåller man den fina GuldKontaktpokalen att stoltsera med. Vinnare får även ett sigill att använda i tryck och på webbsidor.

Här är tidigare vinnare!

Bästa Kundservice 2022
 Vinnare av Sveriges Bästa Kundservice 2022 blev Skånetrafiken. 
Bästa Kundservicemedarbetare 2022
 Lovisa Malmgård på Skånetrafiken är Sveriges bästa kundservicemedarbetare 2022! 
Sveriges Bästa Telefonsäljbolag 2022
 Effective Communication AB, Rickard Blom VD och Monia Venner, kvalitetsansvarig. 
Sveriges Bästa Telefonsäljare 2022
Munkhjin (Mike) Nyamdavaa på Effective Communication är Sveriges Bästa Telefonsäljare 2022!
Bästa Kundservice 2021
 Vinnare blev Viktväktarna kundservice i Malmö. 
Bästa Kundservicemedarbetare 2021
 Tina Danefors, Viktväktarna. 
Sveriges Bästa Telefonsäljbolag 2021
Effective Communication AB, Rickard Blom VD och Monia Venner, kvalitetsansvarig.
Sveriges Bästa Telefonsäljare 2021
Kevin Luukela, Effective Communication.
2020
2020 ställdes tävlingen in till följd av coronapandemin.
Bästa Kundservice 2019
 Vinnare blev Agria Djurförsäkringar. Så här säger kundservicechef Anna Andersson: 
Bästa Kundservicemedarbetare 2019
 Rebecca Shmuelsdotter från Lensway Group AB. 
Telefonsälj 2019
 Telefonsälj 2019 – när kunderna säger sitt. Vinnare blev Agria Djurförsäkring. 
Kundservice – Digitala folkmunnen 2019
 Vinnare Telia Company med en stolt Anita Tidner kundservicechef som tar emot priset. 
Bästa Kundservice 2018
 Aller Media vann GuldKontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 – när kunderna värderar. 
Kundservice – Digitala folkmunnen 2018
 Telia Company vann Guldkontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 – enligt den digitala folkmunnen.